1.
Orientovať sa v edukačnom procese na podnecovanie ranej
gramotnosti, rozvoj jemnej motoriky, komunikačných a jazykových
spôsobilostí v zmysluplných hrách a činnostiach uplatnením inovačných
foriem a metód v edukačnej realite.
2.
Realizovať netradičné aktivity v spolupráci s rodinou a
skvalitniť podmienky výchovy a vzdelávania. Systematicky rozvíjať
praktickú aplikáciu osvojených vedomostí a zručností najmä u detí z
menej podnetného prostredia.
3.
Prehlbovať poznatky a právne vedomie o ľudských hodnotách,
ktoré sú zahrnuté v medzinárodných dokumentoch Všeobecná deklarácia
ľudských práv a Dohovor o právach dieťaťa.
4.
Podporovať výchovno-vzdelávací proces o krúžkovú
činnosť:Anglický jazyk; Tvorivé dielne (v spolupráci s rodičmi);
Folklórny krúžok (zachovanie tradícií regiónu); Turistika v regióne,
Atletický krúžok
5.
Spestriť a ponúknuť zaujímavé projekty a akcie v spolupráci s
rodinou: Adaptačný proces detí v MŠ; Šarkaniáda (výroba a púšťanie
šarkanov – tvorivé dielne); Deň strašidiel v MŠ; Mikulášske a vianočné
akcie a tvorivé dielne – pečenie perníkov, sadenie sadeníc, stromov,
byliniek, Deň rodiny, Deň zeme, Zdravé zúbky, Olympiáda
6.
Klásť dôraz na rozvoj komunikačných schopností detí, správnu
výslovnosť a gramatickú správnosť rečového prejavu uplatňovaním
individuálnych a skupinových foriem práce, realizovať rečovú
diagnostiku, spolupracovať s logopédom.
7.
Skvalitňovať kognitívne a grafomotorické kompetencie dieťaťa
pred vstupom do ZŠ posilňovať u detí enviromentálne cítenie a záujem o
ekológiu
8.
Venovať pozornosť upevňovaniu fyzického a duševného zdravia,
telesnému a pohybovému rozvoju detí i rozširovaním organizačných foriem
telesnej výchovy a pohybových aktivít, ktoré nevyžadujú náročné
priestorové a materiálne podmienky
9.
Uplatňovať princíp aktivity detí, stimulovať rozvoj
tvorivosti, nepredkladať hotové poznatky, viac využívať problémové
učenie, vytvárať priestor na hodnotenie a podporovať sebahodnotenie detí
10.
Podporovať účasť detí na školských slávnostiach a verejných
vystúpeniach - triedne besiedky, slávnosti, rozlúčky s predškolákmi atď.
11.
Podporovať účasť učiteľov MŠ na ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov, podporovať vysokoškolské vzdelávanie
12.
Zvyšovať odbornú pripravenosť a právne vedomie intenzívnym
sebavzdelávaním, rôzne informačné zdroje a informácie v pracovnom a
mimopracovnom čase
13.
Realizovať projekty na získavanie finančnej podpory a angažovať sa v nich
14.
Využívať interné projekty zamerania tried a profilácie materskej školy.
Materská škola, Námestie Gy. Széchényiho 3, 940 58 Nové Zámky